Good Women For Good Men
Wednesday 18 May 2016 | 01:05 | 0 comments
ASSALAMUALAIKUM

Sebaik-baik wanita ialah yang tidak memandang lelaki, dan tidak dipandang oleh lelaki. Sekiranya aku tidak ingin dirimu memandang perempuan lain, maka aku dululah yang perlu menundukkan pandanganku.

Aku harus memperbaiki diri dan menghias peribadiku kerana itulah yang dituntut oleh Sang Pemilik Segala Rasa Cinta. Jika aku inginkan lelaki yang baik untuk menjadi pendamping hidupku, maka aku juga perlu menjadi wanita yang baik. Bukankah telah tersurat janji Allah bahawa lelaki yang baik itu untuk perempuan yang baik.

Dan aku, bukanlah seorang yang cerewet dalam memilih pasangan hidup. Siapalah aku untuk memilih permata, sedangkan aku hanyalah sebutir pasir yang wujud di mana-mana. Namun, aku juga memiliki keinginan seperti wanita solehah yang lain. Ingin dilamar lelaki yang bakal dinobat sebagai ahli syurga. Memimpinku ke arah tujuan yang satu.

Dalam hidup, kita memiliki dua pilihan iaitu memilih atau dipilih. Jika kita memilih, maka pilihlah yang terbaik untuk diri kita. Dan jika kita dipilih, maka jadilah yang terbaik buatnya.

Allah knows what is the best for you, and when it's best for you to have it ;)

Older Post | Newer Post
Lady Boss ✿


Hello :) Qaa's here . Malaysian . I took the first breath on 10th December 1996 . My mom raised me to be a righteous woman so that I deserve a righteous man . Falling in love with the Lord is the greatest romance , searching for Him is the greatest adventure , finding Him is the greatest achievement , and being with Him is the greatest source of happiness . Allahu Akbar !


STORIES
MEET ME
Stuff
Links

Babe ✿



Credit ✿


Basecode:Myra
Template By :NurAthirah
Re-Editing By :Qaa
Image by :